مشاوره حقوقي كه بايد مطلع باشيد

۸ بازديد

مشاوره حقوقي كه بايد مطلع باشيد

حتما شما هم كساني را در بين دوستان و آشنايان ديده ايد كه كارشان مشاوره حقوقي است مطمئنا براي شما هم پيش آمده كه كم و كيف كار مشاوره حقوقي چيست و چه وظايفي را دارا هستند در اين مقاله مي خواهيم به اين مورد بپردازيم كه يك مشاوره حقوقي چه وظايف دارد و در چارچوب چه قوانيني بايد به وظايف خود عمل كند.پس با ما همراه باشيد تا همه اين موارد را در اين مقاله ياد بگيريد.

 

مشاوره حقوقي كسي است كه به نسبت دانش و توانايي هايي كه دارا است، ميبايست در شركت ها و سازمان به ارائه خدماتي چون تنظيم قرارداد ها، مشاوره با طرفين قرارداد و... بپردازد.
عموما شركت ها براي جلوگيري از ضرر هاي مالي، حل اختلافات و دعاوي نسبت به استخدام مشاوران حقوقي اقدام مي كنند و بسته به شركتي بعضا به يك مشاوره حقوقي اكتفا مي كنند و بعضا به گروهي از مشاوران حقوقي كه به عنوان تيم كار كنند. چنين فرد يا افرادي با تسلط كامل به قوانين و تجربه خود كمك مي كنند تا شركت ها بتوانند انتخاب ها درستي در چالش هاي پيش رويشان داشته باشند و از ورود خسارت ها جلوگيري كند.

وظايف يك مشاوره حقوقي

مشاوره حقوقي وظايف مختلفي دارد، كه وظيفه اصلي او ارائه مشاوره است. در تمامي مسائل شركتي يك مشاوره حقوقي موظف است تا متن قرارداد ها را تنظيم كند و همينطور بر عقد قرار دادها نظارت ويژه اي داشته باشد.در مسائل مختلف مشاوره حقوقي وظيفه دارد تا در مورد آن مسئله به جمع آوري اطلاعات بپردازد زيرا كه يك مشاوره حقوقي خوب اجازه نمي دهد هيچ كاري بدون مشورت با آن انجام شود و بر همه كارها نظارت و مديريت كامل را دارد.
همانطور كه گفتيم مشاوره حقوقي وظايفي را دارد كه مهم ترين آنها مربوط به 2موارد زير است كه در ادامه به هر يك از آنها به طور جامع خواهيم پرداخت:

  • اموري كه مربوط به قراردادهاست
  • امور مربوط به دعاوي كيفري

امور مربوط به قراردادها

مشاوره حقوقي ميبايست پيش نويس قراردادها همينطور متن قرار دادها را تنظيم كند و بر روند عقد قراردادها نظارت داشته باشد.به علاوه اين فرد بايد افراد را از شرايط و مفاد قرارداد ها آگاه كند.مشاور حقوقي مي تواند در معاملات ملكي از جمله خريد و فروش و همچنين مسائل مربوط به طلاق، ازدواج، مهريه، نفقه و... اقدام به  كمك به افراد مختلف كند.

امور مربوط به دعاوي كيفري

مشاور حقوقي در اين گونه موارد بايد لوايح مورد نياز را تنظيم و به افراد مختلف در دعاوي و پيگيري آن كمك كند.در صورتي كه مشاوره حقوقي پرونده وكالت داشته باشد مي تواند در امور كيفري مانند قتل، اختلاس، كلاه برداري و... نقش مهمي دارد. به طور مثال اگر در مورد يك قراردادي كلاه برداري اتفاق افتاده است بايد با يك مشاوره كلاه برداري صحبت كنيد.

خلاصه مطلب

در اين مقاله براي شما درباره مشاور حقوقي وظايف آن و كم و كيفش را خدمتتان توضيح داديم كه اميدواريم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانيد از آن استفاده كنيد.اگر علاقمند به اين حوضه هستيد توصيه مي كنيم حتما با مطالعه كامل وارد شويد زيرا اين شغل از حساسيت هاي بسياري برخوردار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.