معرفي كارت گرافيك RTX3060

مطالب علمي و فناوري

معرفي كارت گرافيك RTX3060

۶ بازديد

معرفي كارت گرافيك RTX3060

 


به زودي در سطح كارت‌‌هاي ميان رده گيمينگ، شاهد عرضه كارت‌‌ گرافيك GeForce RTX 3060 خواهيم بود. اين مدل در فوريه 2021 با قيمت پايه 329 دلار وارد بازار مي‌شود و بسياري از گيمرها منتظر عرضه اين كارت‌گرافيك هستند.

كارت‌گرافيك GeForce RTX 3060 از تراشه GA106 استفاده مي‌كند.

 



تا كنون از سمت هيچ فروشگاهي قيمتي براي اين كارت‌ مشخص نشده، اما با يك نقص فني در يك وب سايت فروش آنلاين انگليسي، قيمت بسياري از مدل‌هاي سفارشي از RTX 3060 را لو داد.

به گفته انويديا اين كارت‌گرافيك با قيمت پايه 299 پوند يا 329 دلار عرضه خواهد شد. با اين وجود، اكثر RTX 3060 در اين فروشگاه با قيمتي نزديك به 499 پوند به فروش خواهند رسيد.

در نتيجه مي‌توان گفت كه RTX 3060 هاي سفارشي حداقل 158 پوند گران‌تر از قيمتِ اعلام شده هستند.

از چیز های مهم موقع خرید کارت گرافیک، توجه به چند نکته کلیدی می‌تواند تأثیر مستقیمی در عملکرد و تجربه بازی و گرافیکی شما داشته باشد. در زیر دو پاراگراف اختصاص داده شده است تا به موارد مهمی که باید در نظر گرفته شوند، اشاره کنیم:

اولاً، نوع و میزان حافظه گرافیک (VRAM) از جمله اولین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. حافظه گرافیک مستقیماً بر توانایی کارت گرافیک در پردازش تصاویر و داده‌های گرافیکی تأثیر می‌گذارد. بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی پرسازی، نیاز به حافظه بیشتری دارند، بنابراین حداقل 4 گیگابایت VRAM برای تجربه بازی مناسب در اکثر مواقع توصیه می‌شود. برای استفاده از رزولوشن‌های بالا و تکنولوژی‌های جدید، ممکن است نیاز به حافظه بیشتری داشته باشید.

دوماً، نوع و نسخه پورت‌های ارتباطی کارت گرافیک نیز حائز اهمیت است. مطمئن شوید که کارت گرافیک انتخابی شما پورت‌های مورد نیاز دستگاه شما را داراست. به‌عنوان مثال، اگر شما از یک مانیتور با رزولوشن بالا یا فرکانس بالای نمایش استفاده می‌کنید، پورت HDMI یا DisplayPort با توانایی انتقال داده بالا مهم است. همچنین، توجه به نسخه‌های جدید این پورت‌ها نظیر HDMI 2.1 یا DisplayPort 1.4 می‌تواند امکانات ویژه‌تری را برای شما فراهم کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.