قدرتمند ترين آهنرباي جهان براي همجوشي به فرانسه ارسال شد

۱۸ بازديد

قدرتمند ترين آهنرباي جهان براي همجوشي به فرانسه ارسال شد

 

همجوشي هسته‌اي مانند رويدادي است كه در ستاره‌ها رخ مي‌دهد. در اين راكتور قرار است اتم‌هاي هيدروژن درهم ادغام شوند و انرژي توليد كند. اين روند دقيقاً برعكس اتفاقي است كه هنگام توليد انرژي هسته‌اي روي مي‌دهد. در نيروگاه‌هاي اتمي هسته اتم تقسيم مي‌شوند.
.
در اين رآكتور قرار است آزمايش‌هايي براي همجوشي هسته‌اي رخ دهد. موفقيت اين آزمايشها مي‌تواند آغازگر فصل تاز‌ه‌اي در زمينه توليد انرژي پاك و دوستدار محيط‌زيست باشد. برخي حتي معتقدند فناوري اين رآكتور در صورت موفقيت مي‌تواند مشكل كمبود انرژي را يكباره برطرف كند.


رئيس جمهور فرانسه امانوئل ماكرون كه در مراسم مجازي آغاز مونتاژ رآكتور ايتر حضور داشت‌، ساخت آن را نويد دهنده صلح و پيشرفت خواند. او تأكيد كرد همجوشي هسته‌اي دستيابي به "انرژي سازگار با محيط زيست، عاري از كربن، ايمن و عملاً عاري از زباله" را ممكن ميكند.

رئيس جمهور كره جنوبي مون جه -اين نيز ايتر را "بزرگترين پروژه علمي تاريخ بشر" خواند. برنارد بيگوت مدير ايتر آغاز مونتاژ اين راكتور را لحظه‌اي تاريخي خواند و همزمان تأكيد كرد كه سختترين قسمت كار هنوز شروع نشده است. او گفت مونتاژ اين راكتور مانند چيدن يك پازل سه بعدي بزرگ است كه بايد بسيار دقيق روي هم سوار شود.

مونتاژ اين راكتور در ۶۰ كيلومتري شمال شرقي بندر فرانسه مارسي با همه‌گير شدن ويروس كرونا با سرعت كمتري در جريان است. علاوه بر اتحاديه اروپا، آمريكا، روسيه، چين، هند، ژاپن و كره جنوبي نيز در اين پروژه كه هزينه آن بيش از ۲۰ ميليارد يورو تخمين زده مي‌شود ، مشاركت دارند.

آموزش روش تلفظ فرانسه یکی از قسمت‌های مهم در یادگیری این زبان زیبا است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با دقت بیشتری کلمات را به طور صحیح تلفظ کنند و به نوشتار متعادل‌تری دست پیدا کنند. یکی از روش‌های مؤثر برای یادگیری تلفظ فرانسوی، گوش دادن به تلفظ کلمات توسط سخنگویان حرفه‌ای است. این کار می‌تواند با گوش دادن به پادکست‌ها، موسیقی‌ها، یا فیلم‌های فرانسوی انجام شود. این فعالیت نه تنها باعث تسلط بر تلفظ صحیح کلمات می‌شود بلکه با توجه به مکالمات و اصطلاحات روزمره، یادگیری زبان را تقویت می‌کند.

 

علاوه بر گوش دادن، تمرینات تلفظ نیز می‌تواند مفید باشد. تمریناتی مانند تکرار کردن کلمات و عبارات به صورت صحیح، استفاده از فایل‌های صوتی آموزشی که نمونه‌های تلفظ صحیح را ارائه می‌دهند، و استفاده از منابع آموزشی آنلاین برای تمرین تلفظ می‌تواند به تقویت مهارت تلفظ کمک کند. در نهایت، تمرکز بر تولید صداهای مختلف موجود در زبان فرانسوی مانند حروف و صوت‌های خاصی که در زبان انگلیسی وجود ندارد، نیز به تسلط بر تلفظ کمک می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.