ترامپ از شركت تيك تاك براي دولت سهم خواهي مي كند

۱۱ بازديد

سهم خواهي ترامپ از تيك تاك

 

دونالد ترامپ كه چند روز پيش به خبرنگاران از ممنوعيت استفاده از تيك تاك در ايالات متحده آمريكا گفته بود، هم اكنون مي‌خواهد بخشي از هزينه قرارداد مايكروسافت و بايت دنس در اختيار دولت قرار بگيرد.

تيك تاك توسط شركت چيني «بايت دنس» مديريت مي‌شود و همين موضوع نگراني‌هاي زيادي در ميان مقامات آمريكايي در پي داشته، چرا كه ۸۰ ميليون آمريكايي از آن استفاده مي‌كنند. دولت ايالات متحده آمريكا بدون ارائه هيچ گونه مدركي، اين كمپاني را متهم به ارسال اطلاعات كاربران به دولت پكن مي‌كند.

 

در هفته‌هاي گذشته صحبت‌هاي زيادي درباره ممنوعيت استفاده از اين برنامه در آمريكا شده، با اين حال مايكروسافت خواهان خريداري تيك تاك در چندين كشور است و البته بايت دنس نيز مي‌خواهد چنين معامله‌اي انجام شود تا در آمريكا باقي بماند. دونالد ترامپ اعلام كرده اگر تيك تاك به مايكروسافت يا كمپاني آمريكايي ديگري فروخته نشود، در تاريخ ۲۵ شهريور در ايالات متحده آمريكا تحريم خواهد شد.

 

به نظر مي‌رسد ترامپ مي‌خواهد بخشي از هزينه اين قرارداد به خزانه دولت واريز شود و در صحبت با مديرعامل مايكروسافت، «ساتيا نادلا» چنين موضوعي را مطرح كرده است. در حقيقت رئيس جمهور آمريكا به نادلا اعلام كرده كه تنها با كمك دولت چنين معامله‌اي امكان پذير است و البته خزانه‌داري آمريكا بايد بخشي از ارزش قرارداد را تصاحب كند

«احتمالا خريد كل تيك تاك بهتر است، چون با خريد ۳۰ درصد برند به نام چه شركتي مي‌شود؟ اين برند محبوب است و اگر دست دو كمپاني باشد، چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ به نظر من شايد بهتر باشد بجاي ۳۰ درصد، تمام شركت را بخريد. اگر مي‌خواهيد تيك تاك را با هر قيمتي بخريد، اما بايد بخشي از قيمت آن به حساب خزانه‌داري ايالات متحده آمريكا واريز شود، چرا كه ما چنين قراردادي را امكان پذير مي‌كنيم. در حال حاضر شما هيچ حقي نداريد، بلكه ما به شما اين حق را بدهيم.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.