شكايت بي سابقه از فيسبوك

مطالب علمي و فناوري

شكايت بي سابقه از فيسبوك

۵ بازديد

شكايت بي سابقه از فيسبوك

 


 كميسيون تجارت فدرال» و دادستان‌هاي 48 ايالت، فيسبوك را به تخطي از قوانين ضد انحصاري متهم كردند. شاكيان بر اين باورند كه خريد اينستاگرام، واتساپ و شركت‌هاي كوچك توسط فيسبوك مغاير با قوانين رقابتي است و خواستار سلب امتياز اين دو شبكه اجتماعي محبوب از فيسبوك شدند.

 كميسيون تجارت فدرال در حال تكميل پرونده فيسبوك با موضوع تخطي از قوانين ضد انحصاري است. اين نهاد ادعا مي‌كند كه فيسبوك سال‌ها است رفتارهاي ضد رقابتي را دنبال مي‌كند. شاكيان پرونده مي‌خواهند امتياز خريد اينستاگرام و واتساپ از اين شركت سلب شود و فيسبوك براي معامله‌هاي بعدي نيز تاييديه دريافت كند.


 اين نخستين بار نيست كه فيسبوك درگير اتهامات وارد شده از سوي كميسيون تجارت فدرال مي‌شود. دادستان‌هاي 48 ايالت به رهبري «لتيتيا جيمز» دادستان نيويورك نيز اعتقاد دارند كه فيسبوك قوانين رقابتي را رعايت نمي‌كند.
‌‌
 يكي از موضوعات اصلي مورد بحث كميسيون تجارت فدرال و دادستان‌هاي 48 ايالت‌، خريد يك ميليارد دلاري اينستاگرام در سال 2012 و خريد 19 ميليارد دلاري واتساپ در سال 2014 است. شاكيان مدعي هستند كه معامله‌هاي فيسبوك به منظور از بين بردن رقباي بازار انجام شده است.

 در طي سال‌هاي گذشته فيسبوك در حدود 90 شركت و استارتاپ كوچك از جمله سرويس ذخيره داده Onavo را به مالكيت خود درآورده است. يكي از دغدغه‌هاي شاكيان پرونده آن است كه حريم خصوصي كاربران نيز توسط اين شركت تهديد مي‌شود. پيشتر گفته شده بود كه فيسبوك استفاده كاربران از اپ‌ها را رهگيري مي‌كند تا بتواند رقباي خود را شناسايي كرده و از اطلاعات به دست آمده در جهت تبليغات سوگيرانه استفاده كند.

 مردادماه امسال نيز «مارك زاكربرگ« مديرعامل فيسبوك در جلسه رسيدگي به انحصارطلبي به خاطر تصاحب اينستاگرام، اعتراف كرد كه اينستاگرام را تهديدي براي فيسبوك تلقي مي‌كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.