سيستم خودران تسلا، آمار تصادفات را تا 90 درصد كاهش مي دهد

۸ بازديد

سيستم خودران تسلا، آمار تصادفات را تا 90 درصد كاهش مي دهد


تحقيقات جديد نشان مي‌دهد پلتفرم هوشمند تسلا براي ماشين‌هاي خودران مي‌تواند آمار تصادف جاد‌ه‌اي را تا ۹۰ درصد كاهش دهد.

▫️مطالعاتي كه توسط انستيتوي «Center for Automotive Research» صورت گرفته حاكي از اين است كه اگر تمام خودروها در آلمان به سيستم خودران تسلا مجهز شوند، آمار تصادفات از ۲۸۱۸۴۹ مورد در سال با كاهش خيره كننده ۹۰ درصدي به ۲۹۴۱۳ مورد خواهد رسيد.

نسخه بتاي سيستم تمام خودران تسلا (FSD) كه به تازگي منتشر شده، پيشرفت‌هاي بزرگي را تجربه كرده و بدون نياز به مداخله راننده قادر به جابجايي بين مبدا و مقصد است. اين سيستم ۱۰ هزار دلاري هنوز در مراحل اوليه به سر مي‌برد و تسلا به رانندگان هشدار داده كه وظايف رانندگي را به شكل كامل به FSD محول نكنند چرا كه ممكن است كارهاي اشتباهي را در زمان نادرست انجام دهد.

تحقيقات انستيتوي مذكور مبتني بر خودروهايي است كه از نرم افزارهاي خودران استفاده مي‌كنند. پروفسور «فرديناند دودنهافر»، مدير اين موسسه در مصاحبه با نشريه اتريشي «ترند» گفته است:

«اين مطالعه پتانسيل‌هاي بلند مدت فناوري‌هاي حوزه ايمني از جمله اتوپايلوت را نشان مي‌دهد اما فرايندهاي لازم براي قانوني سازي رانندگي خودكار با سرعت لاكپشتي به پيش مي‌رود.»

يكي از مشكلات استفاده گسترده از سيستم‌هاي خودران در دنيا وجود تفاوت‌هاي گسترده در قوانين راهنمايي و رانندگي، علائم راهنما و طرح بندي‌هاي مختلفي است كه آموزش سيستم را با كندي مواجه كرده است. پيش از اين ايلان ماسك در توييتر خود دليل انتشار كند بروزرساني براي سيستم خودران را همين مساله اعلام كرده بود.

ايران هم يكي از كشورهاي با حوادث رانندگي بالا در دنياست و در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار تصادف در جاده‌ها روي داده كه به مرگ ۱۶ هزار و ۹۴۷ نفر منجر شده است. هرچند استفاده از ماشين‌هاي خودران در ايران چيزي شبيه رويا به نظر مي‌رسد اما اميدواريم با افزايش ايمني خودروها و جاده‌ها شاهد كاهش اين آمار باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.