هواوي كارخانه توليد تراشه مي سازد

۸ بازديد

هواوي كارخانه توليد تراشه مي سازد

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
به دنبال تحريم‌هاي آمريكا عليه هواوي، اين شركت در بخش‌هاي مختلفي با مشكلات متعددي براي توليد گوشي‌هاي هوشمند خود مواجه شد. يكي از محدوديت‌هايي كه دست و پاي هواوي را بسته بود، به تراشه‌هاي اختصاصي اين كمپاني، يعني تراشه‌هاي كايرين مربوط بود. به دليل همين محدوديت‌ها، حالا به گزارش فايننشال تايمز گفته مي‌شود كه هواوي قصد دارد در شانگهاي يك كارخانه اختصاصي چيپ بسازد و آن را به هسته‌ي توليد تجهيزات مورد نياز براي بيزينس خود تبديل كند. البته به نظر مي‌رسد كه مركز تحقيق و توسعه‌ي IC اين شهر تا زماني كه اين كارخانه بتواند چيپ‌هاي مورد نياز و قابل استفاده توسط هواوي را توليد كند، اين كارخانه را اداره خواهد كرد.


اين كارخانه ابتدا كار خود را با توليد چيپ‌هاي قديميِ 45 نانومتري آغاز خواهد كرد و سپس در سال 2021، به سراغ توليد چيپ‌هاي 28 نانومتري خواهد رفت كه براي اين چيپ براي تلويزيون‌هاي هوشمند و دستگاه‌هاي مروبط به اينترنت اشياء گزينه‌ي مناسبي است. برنامه‌ريزي اين كارخانه اين است كه در اواخر سال 2022 توانايي ساخت چيپ‌هاي 20 نانومتري را بدست بياورد تا بتواند از آن‌ها در اغلب دستگاه‌هاي مخابراتي 5G استفاده كند.

از نظر تئوري به نظر مي‌رسد كه هواوي تا زمان آماده شدن چيپ‌هاي خود، با استفاده از چيپ‌هايي كه تا به امروز و قبل از تحريم‌ها ذخيره كرده است، بتواند همچنان به ساخت تجهيزات مخابراتي خود بپردازد. البته ممكن است از اواخر سال 2021 به بعد، اين كمپاني با كمبود تراشه مواجه شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.