رقيب استارلينك در پرتاب ماهواره

۱۱ بازديد

رقيب استارلينك

 

طبق گزارش‌ها كمپاني آمازون موفق شده تاييديه كميسيون فدرال ارتباطات ايالات متحده (FCC) را در جهت پرتاب ماهواره‌هاي مدارگرد و تامين اينترنت سراسري با نام پروژه Kuiper را دريافت كند. گفته مي‌شود آنها ۱۰ ميليارد دلار در اين پروژه سرمايه‌گذاري خواهند كرد.



▫️بر اساس اعلام رسمي بلاگ آمازون، پروژه Kuiper كه پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره مدارگرد را در دستور كار دارد، مورد تاييد FCC قرار گرفته است. در حقيقت كمپاني تحت مديريت جف بزوس حدودا يك سال پيش درخواست دريافت مجوز پرتاب هزاران ماهواره را (تقريبا چند ماه پس از رونمايي از پروژه) ارسال كرده بوده است.

▫️مشابه با پروژه استارلينك اسپيس اكس، هدف Kuiper اين است كه خدمات اينترنتي را به صورت ماهواره‌اي و سراسري براي تمام مردم جهان، خصوصا مناطقي كه در حال حاضر تحت پوشش نبوده يا از پوشش مناسبي بهره‌مند نيستند، با سرعت بالايي در دسترس قرار دهد.
اين كمپاني قصد دارد ۱۰ ميليارد دلار در اين پروژه سرمايه‌گذاري كند، كه طي پنج فاز مختلف به مرحله عملياتي خواهد رسيد. طبق اطلاعات مندرج در اسناد كميسيون فدرال ارتباطات، آمازون تا سال ۲۰۲۶ ميلادي فرآيند پرتاب و استقرار ماهواره‌ها را به اتمام خواهد رساند و كل ساختار و شبكه جهاني آن هم تا پايان روز ۳۰ ژولاي سال ۲۰۲۹ به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.

▫️«رجيو باديال» معاون واحد تكنولوژي پروژه Kuiper در بيانيه‌اي در اين رابطه توضيح مي‌دهد: «ما نوآوري‌هاي بي‌شماري خواهيم داشت تا شبكه‌اي پرسرعت، پايدار و فراگير از اينترنت را با قيمتي معقول در اختيار مشتريان قرار دهيم. سيستم‌هاي ماهواره محور اينترنتي مانند پروژه Kuiper دشواري‌ها و چالش‌هاي زيادي در زمينه توسعه دارند، اما ما تيمي حرفه‌اي مهندسين و محققان را گرد هم جمع كرده‌ايم كه تعهد و رويكرد ما را درباره پروژه Kuiper يدك مي‌كشند. همراهي آنها با زيرساخت‌هاي باتجربه آمازون در زمينه شبكه و امكان سرمايه‌گذاري عمده، به ما اين اطمينان خاطر را مي‌دهد كه بتوانيم در آينده به مردم و مناطق محروم خدمت رساني كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.